Stillsam helg.

 Fredagen började som vanligt första fredagen i måndagen med personalmöte och sedan säljmöte. Efter detta hade hela förmiddagen försvunnit så eftermiddagen gick åt till att försöka komma ikapp det jag inte han med under torsdagen.
Efter jobbet hoppade jag in i bilen och började en lååång färd till mamma. Att färden va lång berodde på det hemska vädret, kolsvart med duggregn och dimma... Jag såg inte ett skit och det gjorde tydligen inte idioten som körde om mitt i en kurva heller för han va påväg in i mig så jag fick tvärnita i sista stund så han kom in på sin vägbana och jag kunde fortsätta framåt. När jag kom hem till mamma fixade Pekka lite "grabbamat", mycket gott. Sen blev det ett glas vin och Idol och givetvis lite tjöt med mamma och Pekka.

Lördagen vaknade jag redan tio över sex men jag lyckades somna om en stund och gick sedan upp vid nio efter en tungkyss från Timja (mammas hund). Efter frukosten åkte jag och mamma in till stan för att kolla efter byxor och farsdag present. Tyvärr hittade jag inga byxor men jag fick köpt en domkraft och pallbockar till pappa från mig och bröderna.
När vi va och handlade på ICA ringde telefonen så det blev en snabb handling hem till mamma och laga mat och sedan full fart tillbaka till Varberg för att jobba. Fick prövat på ett nytt sätt att jobba, det hade varit så mycket liv på linjebussarna i fredags så dom ville ha vakter på bussen på lördagen och det blev mitt jobb. Den bussen jag åkte med så jag tjänade pengar på att åka buss och titta på folk, mycket soft.

I går åkte jag hem till pappa strax efter jag hade vaknat och käkade lite middag och sedan kom mina bröder och deras familjer så fikade vi och jag busade lite med kidsen =) Emmeline hittade även en tomteluva med skägg som hon och Peter provade.





Kvällen rundades sedan av med söndagens underbara serier.

Idag har det varit en helt vanlig måndag med jobb, handling och matlagning.
Självklart råkade jag tappa ut nästan allt ris i diskhon men det blev kvar till en portion så jag får väl koka mer i morgon så jag kan få ihop några matlådor.

Imorgon är det dax att fixa mina naglar igen *ler stort* Jag har väntat lite för länge denna gången eller så växer mina naglar fortare än vanligt för dom är långa nu.


Om mitt internet behagar fungera framöver så kanske jag återkommer med uppdateringar lite fortare nästa gång =)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hade du gelé eller akrylnaglar? vet att vi pratade om det men jag kommer inte ihåg:-) Jag ska göra mina nästa vecka, längtar såååå....

2008-11-11 @ 23:00:03
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag har gelé, vad har du?

Man blir så glad och känner sig så fin när man precis har gjort dom =)

2008-11-12 @ 09:20:02
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0