Funderingar och galla...

Jag har funderat lite på varför man så ofta säger att det är bra när någon frågar hur man mår.
När chefen kommer in och frågar hur allt går och hur man mår varför säger man då att allt går bra och jag mår bra??
Jag skulle bra gärna vilja säga att allt går bra och jag mår bra bortsett från att jag känner mig som en gammal disktrasa som är nerstoppat i avloppet och bortglömt där!!!

För två veckorsen ungefär fick jag veta att jag inte kan få svar på om mitt vikariat går över till anställning när det går ut förrens max en månad innan. Visst jag kan köpa detta för det är lite magra tider på arbetsmarknaden nu men jag tycker att det är elakt, förnedrande och onödigt att behandla mig på det sättet dom gör just nu. Om det är medvetet eller inte kan inte jag svara på men den senaste tiden har jag märkt en stor förändring. Saker som tidigare lämnades in till mig som tex ordrar som kom via faxen lämnas numera in till mina kollegor, områden som jag har haft ansvar för sedan jag började på jobbet har plötsligt lotsats över på en annan tjej. Min känsla är att dom försöker lägga över så mycket som möjligt (utan att jag ska märka det tror dom) av mina arbetsuppgifter på dom två andra tjejerna jag jobbar med för att "bevisa" att det räcker med två på kundtjänst. Men hur hade dom tänkt sig att dom andra sakerna jag har utanför kundtjänst som tex ekonomin ska skötas?!?!?!

Jag har aldrig tyckt att det är så tråkigt och innehålls löst att gå till jobbet som jag gör nu! Men jag går dit varje dag, sköter mig och gör mitt jobb för jag vet att jag är bra på mitt jobb men just nu är det helt enkelt inte roligt.

Nu vill jag bara hitta ett nytt jobb så jag kan börja om på nytt och komma ur denna tråkiga svacka jag har hamnat i.
Har funderat mycket på om jag vill vara kvar i Varberg eller om jag vill flytta härifrån, men vart vill jag isf flytta och skulle jag klara av att flytta ifrån familj och vänner... Så många frågor men fan inga svar!!!

Är tacksam för alla tips och ideér!!


Nu har jag fått spy ut lite galla, finns mer att spy ut men ska inte tråka ut er med det.

Hoppas ni andra har det bättre och att ni får ett underbart veckoslut!

Kommentarer
Postat av: zzara

Hoppas innerligt att du får ett nytt jobb snart!! =)



Och att flytta löser inga problem utan jag tror bara du får ett annat jobb så kommer allt att lösa sig... och hur skulle jag liksom överleva om du flytta härifrån!! det går ju bara inte...



pöss på dig!!

2008-11-12 @ 20:14:11
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Lina

du flyttar ingen stanns min lilla dam! du stannar här...vad skulle vi göra utan dig! jobb kommer och går varberg består! love you!

2008-11-12 @ 21:05:50
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack tjejer vad skulle jag göra utan er!!



Älskar er!

2008-11-12 @ 21:19:50
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej gumman!Jag vet att dom inte kan sätta sig på dig,gå in och slå näven i bordet(det kan göra ont)visa att du vet vad dom sysslar med.Du vet att ingen skulle bli gladare än jag om du kom hit,men jag förstår mycket väl om du stannar i Varberg,med kompisar m.m Stå på dig för det vet jag att du kan,vi ses Kram

2008-11-13 @ 09:34:24
Postat av: Cina

Du flyttar då ingenstans!!!, bara så du vet. Hur ska vi andra klara oss utan dig.

Det löser sig nog. Finns här för dig. PUZZ

2008-11-13 @ 11:31:32
Postat av: zzara

Yes vi kommer få superkul!! =) Längtar som tusan.. Bara en dag kvar sen så jäklar..



2008-11-13 @ 14:40:50
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Jennie

Mamma - som det ser ut här nu så är det inte så lätt att gå in och säga till. Går inte riktigt att förklara här... Kram



Cina- Tack gumman! love you! Puss

2008-11-13 @ 15:25:39
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: Linda

Fy... kämpa på!Kram

2008-11-13 @ 18:21:11
URL: http://lnilsson.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0