Snurrig blondin...

Igår när jag låg och väntade på John Blund började hjärnan gå på högvarv. Jag fick plötsligt lite kul minnen från olika konstiga ord jag har hittat lite då och då...

Ett exempel va när jag och mamma körde förbi Borås Djurpark när jag va uppe hos mamma för ett tag sen.
Mamma- Det hade varit kul att åka hit med barnbarnen till sommaren
Jag- Då vill jag oxå följa med!!
Mamma- Klar du får, om du inte försvinner denna gången =) (Jag gjorde det när jag va liten)
Jag- Klart jag inte gör men isåfall hittar du mig vid bonn djuren för dom gillar jag mest =)
Mamma tittar på mig lite konstigt och börjar små skratta.
Då inser jag vad jag just har sagt och förstår att jag har hittat på ett eget ord igen, men började även undra vad kallar man alla djuren som bor på bondgården med ett ord??? Jag har fortfarande inte kommit på det så ni får gärna hjälpa mig om ni vet =)

Om man inte kommer ihåg vad formen av en fotboll kallas så kan man säga rondell [rånn dell] istället för cirkel men det är inte rätt..... och det får ej blandas ihop med en rondel som man kör i på vägarna...

När jag jobbade på Annandagen så skulle jag sätt på hänglåset på gallerdörren in till Padees halvan, hade inte riktigt huvudet med mig då så en kollega fick förklara att bara för att hänglåset sitter på insidan behöver jag inte stå där och låsa det, det är rätt stora mellanrum på gallret så jag kan faktiskt stå kvar på Harrys sidan och låsa...

Det blir inte lika kul när man ska försöka få ner det i text men jag hade kul när det hände =)

GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!!!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Bondgårdsdjur...?

2009-01-01 @ 12:22:31
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Haha, det låter roligt iaf. Kul att ses på Nyår. Hoppas du hade en bra kväll! Stor kram till dig!

2009-01-02 @ 19:37:55
URL: http://glooria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0