Julstressen är över....

Jag har gått omkring med en riktigt jobbig huvudvärk i några veckor nu och jag trodde att det berodde på stress och spänningar men jag gjorde ett försök och kollade synen i måndags... opss min syn hade förändrats en hel del till det sämre så det blev ett inköp av nya glasögon. Billigt billigt billigt!! Endast 1495:- på glasögonfabriken i Ullared och endast en timme tog det från det att jag kom dit, kollade synen, letade upp bågar och sedan fick glasögonen i handen =)

Den 23:e jobbade jag först till tolv sen hade vi lite julavslutning innan vi fortsatte in i den sista stressen innan julafton. Jag och lillebror drog en sväng på stan för att inhandla dom sista julklapparna och sedan åkte vi upp till borås för att hitta ytterligare några klappar... När vi kom hem till mamma va vi trötta och hungriga så det blev lite mat och sedan uppersittarkväll med Lotta Engberg, en tradition som vi började med för några år sedan.

Julaftons morgon vaknade jag av att Timja (mammas hund) inte ville att vi skulle sova längre =) så upp och hoppa till ett härligt frukostbord. Sedan tog vi det lite lugnt innan det va dax för julklappar och massa god julmat. En mysig dag som avslutades strax innan kalle anka då vi åkte hem mot varberg igen. Väl hemma blev det några timmars sömn innan det va dax att bege sig ner till Harrys för att jobba.

Juldagen va det dax igen, jul hos pappa med mat och klappar =) Jag har nog aldrig sett någon som är så rädd för tomten som Emmeline är, hon kramade nästan av halsen på farfar (min pappa) fast jag kan förstå henne för den ena tomten va riktigt ful... Strax innan sex va jag sedan hemma hos Sara och somnade på soffan medans Sara fixade till sig, sedan fixade jag till mig och därefter plockades diverse drycker fram. Jag, Sara och Madde fick i oss både det ena och det andra när det gäller alkohol innan vi fick tummen ur och gick ner till sociten. Hela dagen va kanon.

 


Igår tillbringade jag mesta delen av tiden i sängen innan det va dax för lite jobb. Men kan ärligt säga att jag faktiskt har njutit av julen i år och det känns bra. Nu är det dax för lite mat innan jag ska fixa mig i ordning och ge mig iväg på kalas.


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Va roligt att du haft en skön jul, precis så det ska vara jue!

2008-12-27 @ 18:52:47
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0